01/05/2016

Sorry / Désolé, je ne peux pas continuer mon blog / due to proximus bullshit

Proximus (ex Belgacom) met la merde dans les blogs. Alors, qu'ils aillent au diable vau-vert ! Le présent aura 10 ans le 1er mai 2016 et se terminera à cette date-là. I am quite sorry to close my blog for a long, long time due to poximus bullshit ! It is quite to be furious.

01:19 Écrit par hello again naturally: 2006-2016 dans 2000, Bill Haley and His Comets, THE BEATLES, THE BEATLES BELGIAN HOME PAGE, Web | Lien permanent | Commentaires (0) |  Facebook | | |

10/01/2016

Prince's Trust 1986 (January 9, 2016)

beatles prince trust 1987 inlay card.jpgbeatles prince trust 1987 compact disc.jpg

396925-2 (ADD/DDD) made by A&M Records in Germany.

Issued on June 20, 1987.

Including Money For Nothing by Dire Straits, Call Of The Wild by Midge Ure, Marlene On The Wall by Suzanne Vega, In The Air Tonight by Phil Collins, Fields Of Fire by Big Country, No One Is To Blame by Howard Jones, Something About You by Level 42, I'm Still Standing by Elton John, Reach Out by Joan Armatrading, Better Be Good To Me by Tina Turner, Sailing by Rod Stewart and finally Get Back & Long Tall Sally performed by the greatest Paul McCartney and friends a.o. Francis Rossi/Rick Parfitt, Phil Collins, Elton John, Mark Knopfler, Brian Adams, Midge Ure. (Recorded Highlights of The Prince's Trust 10TH Anniversary Birthday Party).

Long Tall Sally : YouTube/watch?v=8nlclxuk844 (Long Tall Sally - from Little Richard)

 

16:55 Écrit par hello again naturally: 2006-2016 dans eighties, Nineties, Paul McCartney, THE BEATLES, THE BEATLES BELGIAN HOME PAGE, Web | Lien permanent | Commentaires (0) |  Facebook | | |

31/07/2015

Scorpions : "...You like Ringo Starr..." from Speedy's Coming" (WDR, Live 1974) 31/07/2015

..."Speddy's coming, you live in his heart. You like Alice Cooper, you like RINGO STARR, you like David Bowie and friends in the Royal Albert Hall. Stick up the pictures, movies, TV and I'll bring you the show little girl. Come to see me today. Speedy's coming, you live in his heart..." Video footage from WDR, 12/1974 with a long time old friend RUDY LENNERS on drums. Hi, Rudy! Still alive and well?

Song taken from the LP/Album "Fly To The Rainbow" - Germany : RCA Victor PPL 1-4025, 11/1974.


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30/06/2015

Chris Squire YES' bassman has passed away : tribute

Chris Squire (ex-The Syn, which has recorded for DECCA/Deram was born March 4, 1948, London. He has just passed away a few days ago aged 66. 

June, 1969, YES signed to Atlantic, first release Sweetness makes a little impact. Next November, debut album Yes features re-workings of The Beatles' Every Little Thing and The Byrds' I See You. The same month, guitarist Peter Banks also ex-The Syn forms Yes including Jon Anderson, Tony Kaye, ex-Federals and Bill Bruford, ex-Savoy Brown.
A Beatles track "Every Little Thing". Exerpt taken from their 1969 ATLANTIC LP/Album YES : 
https://youtu.be/XIcpJFQDa64

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29/05/2014

Eight Days A Week (29/05/2014)




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13/04/2014

Let It Be 1970-1987 (13/04/2014)

Depuis Abbey Road, cet LP a été enregistré en vraie stéréo. "Full stereo".


http://youtu.be/KQm3ndwteVs (Across the universe) http://youtu.be/ytu3yEE9ACE (Let it be) http://youtu.be/u_lpMbwCIQM (Get back) http://youtu.be/u_lpMbwCIQM (I've got a feeling)

Un an après son enregistrement, l'américain Phil Spector remet aux Beatles le mixage définitif de l'album Let It Be. Paul McCartney explose de colère (on le comprend aisément) lorsqu'il écoute des arrangements de cordes réalisés par Spector sur sa chanson The Long And Winding Road. Il tempête (à juste titre) et exige que le disque ne sorte pas avec ce désastreux mixage. Mais "on" n'en tient pas compte et Let It Be est considéré achevé tel quel. En raison de cet événement, Paul prend brutalement conscience de la réalité. Les Beatles, pour lesquels il s'est battu jusqu'au dernier moment, lui échappent. Ou du moins, il n'est plus capable d'avoir emprise sur ses propres compositions. Alors, il sait que tout est fini. Il téléphone à John pour lui annoncer qu'il a lui aussi l'intention de laisser tomber le groupe. Et en effet, Paul se retire dans sa ferme écossaise où il a fait construire son propre studio d'enregistrement. Il y prépare un album en solitaire, qu'il souhaite lancer très rapidement. Après d'âpres discussions pour savoir si son disque doit sortir avant Let It Be, les trois autres Beatles finissent par accepter que Paul fasse paraître sous le label Apple, le 17 avril, son album McCartney. Dans le disque figure une auto-interview de Paul dans laquelle il explique le pourquoi de ce disque et la dissolution des Beatles, ce qui irrite passablement John Lennon.

Un mois plus tard, c'est la première du film Let It Be mais aucun des Beatles n'assiste à sa projection. Le film reflète la réalité interne du groupe au moment où il a été filmé : tendus, distants, malgré quelques moments brillants de convivialité, essentiellement lorsqu'ils reprenaient des chansons anciennes. L'album sort au même moment, mettant en évidence l'apathie musicale du groupe, sauvé par quelques chansons magnifiques comme Across The Universe ou I've Got A Feeling (de John), Let It Be (de Paul), qui sort en 45 tours ou le magistral Get Back. Quand le disque paraît, les Beatles n'existent déjà plus en tant que groupe.

C'est Paul qui met la touche finale à cette séparation le 30 décembre 1970, en intentant une procédure judiciaire contre John, George et Ringo, manœuvre juridique qui, selon lui, est exclusivement dirigée à l'encontre d'Allen Klein. Il ne devait pas avoir tort puisque, par la suite, les autres membres du groupe disparu ont tous fini par faire de même. Quoi qu'il en soit, c'est bel et bien la fin de l'histoire.

beatles let it be 1970.jpg

20:08 Écrit par hello again naturally: 2006-2016 dans années 70, années 80, Apple, PARLOPHONE, Pop Music, THE BEATLES, THE BEATLES BELGIAN HOME PAGE, Web | Lien permanent | Commentaires (0) |  Facebook | | |

07/04/2014

Abbey Road re-mastered/remastered ??? (7/04/2014)

Vraie Stereo.


abbey road 1.jpgabbey road 2.jpg


































Cet LP non-remasterisé sort le 10 octobre 1987. UK PARLOPHONE CD-PCS 7088 // EUROPE CDP 7 46446 2. Le disque Let It Be est fin prêt mais il doit attendre la sortie du film, encore en phase de montage. C'est pourquoi Paul demande à George Martin de les aider à enregistrer un autre album, mais à l'ancienne manière, c'est-à-dire en s'enfermant à Abbey Road et en collaborant comme au bon vieux temps. C'est de nouveau Paul qui fait cette démarche, seul Beatle à croire encore au groupe. Se doutant que l'histoire touche à sa fin, tous, y compris John Lennon, sont d'accord pour retrouver l'esprit de leur meilleure époque pour ce qui sera vraisemblablement l'ultime album des Beatles.

C'est ainsi qu'en juillet et août 1969 John, Paul, George et Ringo retrouvent la plus pure essence des Beatles et s'enferment dans les studios d'Abbey Road pour y enregistrer, en totale harmonie, bien que pas toujours ensemble, un disque mémorable auquel ils donnent le nom des studios et de la rue dans laquelle ils sont situés, Abbey Road.

On y trouve deux chefs-d'oeuvre de George, Here Comes The Sun et Something (c'est la première fois qu'une de ses chansons figure sur la face A d'un 45 tours). John interprète Come Together puissant et cadencé, Paul se donne à fond dans Oh! Darling et, sur la face B ils unissent magistralement une série de morceaux inachevés lors d'enregistrements précédents. Ringo lui aussi, avec un petit coup de pouce de Paul, signe Octopus's Garden. Sur la pochette on voit les quatre Beatles traverser le passage piétons de cette rue : le fait que Paul soit pieds nus, ainsi que d'autres détails figurant sur ladite pochette relancent les rumeurs relatives à son décès présumé des années auparavant. L'album sort au mois de septembre 1969. Maintenant, l'on peut dire aussi que les Beatles jouent aussi de la POP MUSIC comme tant d'autres. HARDEST THE BETTER !

Après la sortie du disque, et malgré les efforts de Paul pour maintenir le groupe en vie et revenir à la scène, les autres considèrent l'aventure terminée. Le premier à prendre la décision de quitter le groupe est John Lennon qui en fait part directement à Paul, acceptant toutefois sa demande de ne pas rendre la nouvelle publique. A suivre avec Let It Be...

http://youtu.be/C_k-yqfoRk0 (Come Together) http://youtu.be/iLnVOyhqSi8 (Oh! Darling)

http://youtu.be/IrW7dlDHH28 (Something) http://youtu.be/QboA41mP7qg (Octopus's Garden)

http://youtu.be/C5E_zXbmrlM (Here Comes The Sun) http://youtu.be/IM2Ttov_zR0 (She Came In Through The Bathroom Window)

En fait, il ne s'agit pas d'une remasterisation mais d'un transfert analogique vers un support numérique.

Maintenant que ce CD est sorti, EMI pourra en effectuer une véritable remasterisation. Il faudra attendre 2009 pour avoir enfin ce CD en stéréo numérique. D'autres CD Abbey Road sortis aussi en 1987 se verront retirer la mention "re-mastered" mais peut à peu celle-ci reviendra en douce!

 

 

18:53 Écrit par hello again naturally: 2006-2016 dans années 1960, années 60, années 80, George Harrison, Musique, Ringo Starr, THE BEATLES, THE BEATLES BELGIAN HOME PAGE, Web | Lien permanent | Commentaires (0) |  Facebook | | |

04/04/2014

Yesss !? (4/04/2014)




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28/03/2014

THE BEATLES DLP 1968 (28/03/2014)

Fausse stéréo ! Le terme anglais est "DUOPHONY" qui n'a pas d'équivalent en français.

Il faudrait l'inventer! Soit "DUOPHONIE". Voilà qui est fait (sous copyright).


 




























beatles lp reissue.jpgbeatles cd 1st released.jpgAlors que le monde entier chantonne le refrain de Hey Jude, les Beatles peaufinent l'enregistrement d'un nouvel album. L'abondant matériel des sessions d'Abbey Road est composé en majeure partie de chansons écrites durant leur séjour en Inde. Le nouveau disque, qui s'appellera simplement THE BEATLES, prouve à l'évidence que ceux-ci, depuis la mort de Brian Epstein, s'effacent en tant que groupe au profit de la montée en puissance des personnalités individuelles de chacun de ses membres. John, encouragé par l'esprit novateur et provocateur de Yoko, écrit des morceaux au caractère aride et agressif: Sexy Sadie, pamphlet contre le Maharishi, Revolution, une approche personnelle de la révolte étudiante de 1968, Hapiness is a warm gun, contre la guerre du Vietnam, et le choc sonore de Revolution 9 (qui n'est qu'un collage de huit minutes quinze secondes réalisé par John et Yoko d'après l'insipide Revolution 1.)
Paul n'apprécie pas du tout les chansons de John qu'il trouve trop crues, mais il ne peut rien faire. Pour la première fois de leur histoire, Paul et John renoncent à se compléter mutuellement leurs chansons. Celles de Paul ne plaisent pas non plus à John qui les trouve trop mièvres: Martha my dear, qui parle de son bobtail, Honey pie, hommage de Paul à son père, Jim McCartney ou Rocky raccoon, un western musical. Paul a aussi composé un rock puissant, cette fois du goût de John, Back in the USSR, ainsi que la puissante Why don't we do it in the road et la superbe Blackbird. Il a aussi écrit la toute simple Ob-la-di Ob-la-da (avec le nigérien Jimmy "Scott" aux congas), destinée à Desmond Dekker dont sa version sort en avril 1969), une comptine pour enfants sur un rythme de ska, en opposition avec la violente Helter Skelter. Le manque de collaboration mutuelle met en évidence le secret des compositions du tandem Lennon/McCartney: la douceur mélodique de Paul (avec les exceptions mentionnées), l'acidité et la force de John. Au beau milieu de ce désaccord, George Harrison arrive à inclure dans le disque quatre de ses chansons, dont l'une d'entre elles aura un retentissement énorme: "While my guitar gently weeps", sur laquelle Eric Clapton joue de la guitare. Et Ringo case un morceau de sa composition, Don't pass me by.
Avec autant de matériel enregistré, les Beatles décident, contre la volonté de George Martin, de faire paraître le disque sous forme d'un double album. Martin aurait préféré supprimer les chansons superflues, à raison, et faire un grand disque en ne gardant que les meilleurs morceaux. Mais ils ne suivent pas son avis. Le double disque, surnommé "White Album", sort le 22 novembre 1968.
John Lennon, de plus en plus amoureux de Yoko Ono, décide de publier un album reprenant les bandes expérimentales qu'il a enregistrées chez lui avec sa nouvelle compagne qui deviendra sa femme par la suite. Le disque s'appelle Two Virgins avec, sur la pochette, une photo du couple entièrement nu.

EMI, effrayée par cette nudité crue, refuse de distribuer le disque, qui sera finalement repris par Track Records, le label des WHO. Chez les disquaires, le disque se vend sous une couverture opaque. C'est un échec retentissant, comme on pouvait s'y attendre en l'écoutant. Lennon qui pensait pouvoir tout faire avait complètement disjoncté ! R.I.P

Ce DLP est la 1ère réédition en album / No 004523 (1976): 3/04/1976 : Comme la nostalgie s'intensifie, le magazine no 1 Beatles Monthly entame toute une série de rééditions.

Pressage NL et DE pochette 1A 138-04173/174 (tous les inserts sont inclus !)

THE BEATLES est la 1ère parution en CD publiée par PARLOPHONE, 7 46443 2, GB, 9/05/1987.

 

16:16 Écrit par hello again naturally: 2006-2016 dans années 70, années 80, Apple, Billy Preston, THE BEATLES, THE BEATLES BELGIAN HOME PAGE, Web | Lien permanent | Commentaires (0) |  Facebook | | |

19/03/2014

THE BEATLES 1968 - 1st reissue (topic : 19/03/2014)


C'est toujours de la "fausse stéréo" qu'on appelle en anglais "DUOPHONY"











































beatles lp reissue.jpgbeatles cd 1st released.jpg


 

 

 

 

THE BEATLES Double LP is referred to as the White Album : its plain white sleeve is a reversal from Sgt. Pepper's lavish one

Featuring Billy Preston, not credited because of his contract to A&M RECORDS.

This DLP is the 1st reissue released / No 004523. April 3, 1976 : As nostalgia increases, Beatles Monthly begins a reissue series from magazine #1.

NL pressing and German cover 1A 138-04173/174 (including all inserts !)

THE BEATLES 1st issue on CD is released by PARLOPHONE 7 46443 2, UK, May 9, 1987.

While the world sings the chorus of Hey Jude, The Beatles refine recording a new album. The abundant material from the Abbey Road sessions is mostly composed of songs written during their stay in India. The new album, which is simply called THE BEATLES, clearly proves that the Beatles (!), since Brian Epstein passed away, disappear as a group in favour of the rise of the individual personalities of each of its members. John, encouraged by the innovative and provocative spirit of Yoko, wrote pieces in arid and aggressive style: Sexy Sadie, pamphlet (satirical tract) against the Maharishi, Revolution, a personal approach to the student revolt of 1968, Hapiness is a warm gun, against the Vietnam War, and the sound shock Revolution 9 (not written: just an 8,15 minutes collage realized by John and Yoko from the asipid Revolution 1.)
Paul does not like all the songs that John is too crude, but he can do nothing. For the first time in their history, Paul and John complement each waive their songs. Those of Paul do not like either John who is too cutesy: Martha my dear, who speaks of his dog, Honey pie, Paul's tribute to his father, Jim McCartney or Rocky raccoon, a western in music written by Paul. Paul also wrote a powerful rock, this time the taste of John, Back in the USSR, as well as the powerful Why do not we do it in the road and the super Blackbird. He also wrote the simple Ob-la-di Ob-la-da (Nigerian Jimmy"Scott", congas), a fairy tale for children at a rate of ska for Desmond Dekker (released in April 1969) in opposition to the violent Helter Skelter. The lack of mutual collaboration highlights the secret of compositions tandem Lennon/McCartney melodic sweetness of Paul (with the exceptions mentioned), acidity and John's force. In the midst of this disagreement, George Harrison arrives to include in the record four songs, one of them will have a huge impact: While my guitar gently weeps on which Eric Clapton plays guitar. Ringo puts a piece of his own composition, Don't pass me by.
With so much recorded material, the Beatles decided, against the will of George Martin, to publish the disc as a double album. Martin would rather remove unnecessary songs to reason and make a great record keeping only the best pieces. But they do not follow his advice. The double disc, nicknamed "White Album", is released the 22th November 1968.

John Lennon, more and more in love with Yoko Ono, decided to publish an album containing the experimental tapes he recorded at home with his new girlfriend. The disc is called Two Virgins, on the cover, a photo of the couple completely naked.
EMI, frightened by this flood nudity, refuses to distribute the disc, which was finally taken over by Track Records, the label of the Who. In the shops, the record is sold under an opaque cover. This is a resounding failure, hardest the better (!), as might be expected in listening. Lennon had completely tripped. (R.I.P)

http://youtu.be/gRtAO-nffz0 (Ob la di ob la da by The Beatles)

http://youtu.be/xv6W9MQwG_8 (by Desmond Dekker recorded as a medley and released in April 1969)

 

 

 

 

 

 

 

 

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27/01/2014

Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (27/01/2014)




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09/01/2014

All You Need Is Love...25 June 1967 (9/01/2014)

pop live june 1967 The recording of this song at Abbey Road studios was transmitted world-wide (I saw it at the time!!!) as part of the first global TV link-up, "Our World", to an estimated audience of 400 million.***The song features exerpts from the Bach's Brandenburger concertos, the French National Anthem "La Marseillaise", "Greensleeves" (1960 oldie by The Brothers Four) and She Loves You.***George Martin, also used a segment of the Glenn Miller Orchestra's In The Mood, thinking it was out of (C).***He was later successfully sued for a royalty settlement by Miller's publishers.***In addition to 13 session musicians [some of them playing Bach's Trumpets], friends on backing vocals were Mick Jagger, Keith Richard(s), Marianne Faithfull, Eric Clapton, Keith Moon, Jane Asher, Paul's brother Mike McGear from The Scaffold, The Walker Brothers' Gary Leeds and finally Graham Nash and his wife. (Our world, June 25, 1967.) All You Need Is Love recorded during a LIVE WORLD TELEVISION TRANSMISSION (original live Odeon O 23 560, Germany.) Video below.

http://youtu.be/ZmrhN9WzCMk

 

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31/12/2013

The Beatles REVOLVER LP/Album - Eng. sp. translation (31/12/2013)

Beatles - Revolver.jpgWhen the Beatles in their last end with U.S. commitments , released in England their new album REVOLVER . On the cover face a collage of photos b / w psychedelic style , the work of Klaus Voorman , their old Hamburg friend . The disc continues the momentum of RUBBER SOUL , amplifying its obvious changes , its avant-garde and maturity. REVOLVER is designed as a disk where the songs follow each other without interruption. It begins with a further contribution of George Harrison who takes the Inland Revenue in a brilliant song called Taxman . In I Love You, he uses the sitar again . Paul wrote a new song in the style of classical music , performed by an octet string , Eleanor Rigby, an ode to solitude. He also wrote another memorable melody , Here there and everywhere and an excellent demonstration of soul music , Got to get you into my life . And also stand And your bird can sing , composed by John and Yellow submarine , small return to childhood offered by Paul and George Martin . The disc ends with Tomorrow never knows , a strange and sophisticated song by John , in a surreal style , built around a single note whose title , to withdraw any dramatic connotation , is based on a common expression Ringo as a hard day 's night (night of a hard day) , another of his leitmotifs . Tomorrow never knows is an abrupt change of course in the music of the Beatles, a harbinger of what will happen thereafter.

REVOLVER is also the first album that The Beatles were recording in a more relaxed atmosphere . The group has decided to leave the scene because of the unbearable pressure of touring and because the cries of fans covering their music, there were less good in concert. Now they have time and Abbey Road Studios become their second home. They are no longer forced to write songs at full speed on the seat of a van/small truck or in a hotel room .

Now they can have fun in the studio , search , engaging experiences . The result will be the definitive abandonment of teenage love songs of their first time , together with a mature sensitive text . Working in studio finally represents a major step forward for the Beatles: new opportunities available to them and many barriers fall . REVOLVER is a beautiful and amazing record, but it is only the announcement of the great work begins to mature around an imaginary character , Sergeant Pepper marking the era of psychedelic time ..."Fausse stéréo" (English duophony). By the way, LP cover made with collages by their friend Klaus Voormann.

http://youtu.be/mqwxn8DzER8 (Got To Get You Into My Life) http://youtu.be/bS6B8zC2CNI (Good Day Sunshine)

 
 
 
 
 
 
 
 

 

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26/11/2013

The Beatles : le LP Revolver

Quand les Beatles en finissent avec leurs derniers engagements américains, sort en Angleterre leur nouvel album intitulé REVOLVER. Sur la pochette figure un collage de photos en n/b de style psychédélique, oeuvre de Klaus Voorman, leur vieux copain de Hambourg. Le disque continue sur la lancée de RUBBER SOUL, en amplifiant ses changements manifestes, son avant-gardisme et sa maturité. REVOLVER est conçu comme un disque où les chansons se suivent sans interruption. Il débute par une nouvelle contribution de George Harrison qui s'en prend au fisc dans une brillante chanson intitulée Taxman. Dans I Love You, il reprend de nouveau le sitar. Paul a écrit une nouvelle chanson dans un style de musique classique, interprétée par un octuor à cordes, Eleanor Rigby, une ode à la solitude. Il a aussi composé une autre mélodie mémorable, Here there and everywhere ainsi qu'une excellente démonstration de soul music, Got to get you into my life. Ressortent aussi And your bird can sing, composée par John et Yellow submarine, petit retour en enfance offert par Paul et George Martin. Le disque s'achève sur Tomorrow never knows, une chanson étrange et sophistiquée de John, dans un style surréaliste, construite autour d'une seule note et dont le titre, pour lui retirer toute connotation dramatique, s'inspire d'une expression habituelle de Ringo, comme A hard day's night (la nuit d'une dure journée), un autre de ses leitmotivs. Tomorrow never knows est un brusque coup de barre dans la musique des Beatles, annonciateur de ce qui va se produire par la suite.

REVOLVER est aussi le premier disque que les Beatles ont pu enregistrer dans une atmosphère plus détendue. Le groupe vient de décider d'abandonner la scène en raison de la pression insupportable des tournées et parce que, les cris des fans couvrant leur musique, il se trouvaient de moins en moins bons en concert. Maintenant ils disposent de temps et les studios Abbey Road deviennent leur seconde maison. Ils ne sont plus obligés d'écrire des chansons à toute allure, sur la banquette d'une camionnette ou dans une chambre d'hôtel.

Ils peuvent maintenant s'amuser en studio, rechercher, se livrer à des expériences. Le résultat sera l'abandon définitif des chansons d'amours adolescentes de leur première époque, en même temps qu'une maturité sensible des textes. Travailler en studio représente finalement un grand progrès pour les Beatles : de nouvelles possibilités s'offrent à eux et beaucoup de barrières tombent. REVOLVER est un disque superbe et surprenant mais ce n'est que l'annonce de la grande oeuvre qui commence à mûrir autour d'un personnage imaginaire, Sergeant Pepper qui marquera l'ère de l'époque psychédélique...

http://youtu.be/lWAl5V-SiKQ (Taxman) http://youtu.be/-LOgMWbDGPA (Eleanor Rigby)

Beatles lp revolver jpeg.jpg

17:35 Écrit par hello again naturally: 2006-2016 dans années 1960, années 60, George Harrison, John Lennon, Paul McCartney, Ringo Starr, THE BEATLES, THE BEATLES BELGIAN HOME PAGE, Web | Lien permanent | Commentaires (0) | Tags : revolver |  Facebook | | |

01/11/2013

The Fourmost (1/11/2013)

fourmosts

The Fourmost are : Brian O'Hara (gtr, vcls), Mike Millward (gtr, vcls), Billy Hatton (bs gtr) and Dave Lovelady (drums.)

March 1, 1961 : The Four Jays, still amateurs since 1958, make their debut at Liverpool's cavern club, 3 weeks beforeThe Beatles' first performance there.

Nov. 1961 : Millward and old friend O'Hara and Hatton, moves to Liverpool to join the group when a guitar slot falls vavcant.

Nov. 1962 : Deciding to turn professional, and now with a stable line-up, the group changes its name to THE FOUR MOSTS.

June, 1963 : Brian Epstein takes over the band's management, amends the name to  THE FOURMOST, and signs it to EMI's Parlophone label.

July 3, 1963 : Debut single is recorded at Abbey Road studios. It is an early Lennon/McCartney song which The Beatles have chosen not to record commercially. As in his lauch of Billy J. Kramer, Epstein encourages full exploitation of this Beatles connection.

Oct. 19, 1963 : Hello Little Girl hits UK #9

Dec. 24, 1963 : The Fourmost take part in "The Beatles Christmas Show", with Rolph Harris, The Barron Knights, Tommy Quickly, B.J. Kramer & The Dakotas andCilla Black, mixing music and pantomime, which opens at London's Finsburry Park Astoria. It runs until January 11, 1964.

Jan. 25, 1964 : A 2d Lennon/McCartney song, the soft-rock ballad I'm In Love, reaches UK #17.

Mar. 7, 1966 : Millward dies; aged 23, in Bromborough hospital, Cheshire.

May 1, 1966 : Group plays on a bill topped by The Beatles and The Rolling Stones at the NEW MUSICAL EXPRESS Poll Winners concert at the Empire Pool, Wembley, London.

Aug. , 1966 : Here There And Everywhere, a cover of a track from The Beatles' album REVOLVER, is released inter alia Rosetta, produced by Paul.

1967 : Group will move into musical / comedy cabaret in UK Northern clubs during the remainder of the 60's, before eventually disbanding.

fourmosts

fourmosts

 

20:59 Écrit par hello again naturally: 2006-2016 dans années 1960, English cover, Paul McCartney, THE BEATLES, THE BEATLES BELGIAN HOME PAGE, Web | Lien permanent | Commentaires (0) | Tags : fourmosts |  Facebook | | |

15/08/2013

Tony Sheridan & The Beat Brothers - Antony "Lee" Cooper - 1961

 

Born in Malaysia, Antony "Lee" Cooper lived his youth in America and in Holland. Orphan when he was just a baby, he used to sing in the streets to win some money as long as he recalls. In the early sixties Antony was on tour in Germany with an unknowned British band called...The Beat Brothers (backing Tony Sheridan). He was in the same show that is now legendary at the Star Club in Hamburg. Twenty years on stage made of him one of the best entertainers in Belgium. A little bit of Elvis, a little bit of Dean Martin, Antony sings soft ballads and country songs as well as rockin' tunes.

 

He cut his first record in 1982 (this one) with the SHAKIN' GUYS, an exciting band whose members made the arrangements of the songs, the vocal Chorus and the backing group.

 

THE SHAKIN' GUYS ARE : 

 

Giovanni DEL DUCA (wall of guitars, backin' voice), Jean Claude BAADE (bass guitar, backin' voice), Jimmy WARZE (drums), Rosario ONDARO (piano, strings and backin voice) with appreciated help of Christian DETHIER (steel guitar) and "Mangaf" LOVY (sax).

 

This 7" single is dating back to May 1982. A BLACKJACK PRODUCTION / NASHVILLE-ROCK PUBLICATION.

 

SLEEVE AND PICTURE : Robby VALTIN - Recorded at MD STUDIO-OUGREE (Liège).

 

Reference : BLACKJACK NR 4032 STEREO, May 1982. Distribution : inelco.

 

http://youtu.be/2XXroGdmhLc (Satin Doll)

 

http://youtu.be/2XXroGdmhLc (Drunken Cowboy)

 

Antony and I became friends at that time. I was his best man at his civil wedding 'round 40 years ago... 

 

 

 

anthony.jpgantony.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

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04/04/2013

Let it be...naked on iTunes


 LET IT BE...NAKED available on iTunes, April 3, 2013.

http://youtu.be/5z75yQndVzQ (Get Back) http://youtu.be/TipfIUP1kAE (One After 909)

http://youtu.be/Wg6BveKWqbg (Don't Let Me Down) http://youtu.be/QcBwoUXCuBI (Let It Be)

letitbenaked.jpg

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13/06/2012

Peter & Gordon : I don't want to see you again (13/06/2012)

peter and gordon - i don't want to see (...) - UK single.jpgCapitol Records single 5272, September 21, 1964 shows I would buy you presents as the A-side however the UK single shows I don't want to see you again as the A-side, EMI/Columbia DB 7356, Sep. 9, 1964 which fails he UK TOP 50 but the said song makes US #16 in October 1964 signed by Paul McCartney.

Gordon Waller : June 4, 1945 - July 17, 2009. R.I.P.

16:57 Écrit par hello again naturally: 2006-2016 dans Paul McCartney, Peter and Gordon, THE BEATLES, THE BEATLES BELGIAN HOME PAGE, Web | Lien permanent | Commentaires (0) |  Facebook | | |

11/01/2012

(Just) Let It Be - English-speaking translation (11/01/2012)

the beatles on iTunes - 16-11-2010.jpgThe most fantastic story of modern music, that of 4 young men from Liverpool, has been told hundreds of times. Future generations will remember no doubt of their names, their songs continue to stand the test of time and the passage of modes: their legend, even though significant that two of the four heroes are still alive and active, take a unimaginable scale. Books, films, compilations, commemorations (Beatles Day in Mons every first Saturday in September and others), concerts of Paul and Ringo, analyzes (some more infamous than others) ... There is no doubt that even in 100 years the name The Beatles will always be known as today. It is a story so compelling that even the most imaginative mind could have invented, so amazing that the most original writers could not write it, and if documented, than in any library or even in some record stores in any country, you will find works of the Fab Four. Any ? Finally, I don't think so : all the countries anti-West ? The adventure lived by John, Paul, George and Ringo was exciting. Full stereo.

Photo : X - Owner of the photo : Apple iTunes (with their kind permission.)

http://youtu.be/BjHyMAUshos (Let It Be)

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14/10/2011

Chansons des Beatles (M-N) interprétées en français (pt 8)

  • Madame Saint-Onge (CA)  : "Il", 1965 (Help!)
  • Les Majestiks (CA)  : "Seul", 1965 (Boys - via The Shirelles, 1960, #1 EU, 11/60)
  • Les Makadams (CA)  : "Girl", 1966 (Girl) Le titre anglais avait été conservé même s'il sagissait d'une adaptation française - Chanteur soliste Jean-Jacques Bazinet groupe de Granby au Québec qui incluait des musiciens habitant aussi St-Hyacinthe, le Liverpool du Québec dans les années 1960.
  • Marie-Jeanne (CA)  : "Suis-moi", 1970 (Two of us)
  • Renée Martel(CA)  :
    • "Rien pour faire une chanson", 1969 (Run for your life)
    • "Goodbye", 1967 (Hello, goodbye) ; "Un certain soir", 1969 (The night before)
    • "Entre tes bras", 1970 (Good day sunshine)
  • Martine : "Il faut revenir" (This Boy) martine - il faut revenir - this boy.jpg
  • Les Mersey's (CA)  :
    • "Tu la perdras cette fille", 1966 (You're going to lose that girl)
    • "Soldat de bois", 1968 (With a little help from my friends)
    • "Jolie Rita", 1968 (Lovely Rita) [face A]
    • "Ta mère ne sait pas", 1968 (Your mother should know) [face B]
  • Christian Méry : "Beatles parody (Help !)", live, 196?
  • Les Miladys (CA)  : "Le fou sur la colline", 1968 (The fool on the hill)
  • Les Minous Blancs (CA)  : "Je vais pleurer", 1964 (Ain't she sweet via Gene Vincent, 1956)
  • Les Missiles :
    • "Ca reste entre nous", 1964 (P. S. I love you) ;
    • "Tu chang'ras d'avis", 1964 (Bad to me - Billy J. Kramer and The Dakotas)
    • "Il faut oser", 1965 (I'm a loser)
  • Eddy Mitchell et le London All Stars : "Tu ferais mieux de l'oublier", 1965 (You've got to hide your love away)
  • Eddy Mitchell and The Soul Brass : "Le fou sur la colline", 1968 (The fool on the hill)
  • Les Monarques (CA)  : "Elle est si belle", 1965 (No reply)
  • Les Montereys (CA)  : "Quatre garçons dans le vent, 1966 (A Hard Day's Night)
  • Roland Montreuil (CA)  :
    • "Elle t'aime", 1964 (She loves you)
    • "Oh donne-moi ta main", 1964 (I want to hold your hand)
  • Les Moribonds (CA)  : "Mr. taxman", 1966 (Taxman)
  • Jacky Moulière : "Elle t'aime", 1963 (She loves you) [avec Christian Chevallier et son orchestre]
  • Moustique : "Anna", 1963 (Anna (Go to him) via Arthur Alexander, 1962)
  • Les Napoléons (CA)  :
    • moulière - elle t'aime - 1963.jpg

      "Je suis en amour", 1965 (I feel fine)
    • "Tout s'arrangera", 1966 (We can't work it out)
  • Nicole Nevers (CA)  : "Le jour la nuit", 1969 (You won't see me)
  • Frank Nichols  :
    • elle t'aime - je veux prendre ta main - EP.jpg"Elle t'aime", 1963 (She loves you)
    • "Je veux prendre ta main", 1964 (I want to hold your hand)

missiles - il faut oser (1965-EP-s.k.).jpg

mitchell - tu ferais mieux de l'oublier - 1966 - EP.jpg

missiles - ça reste entre nous - 1964.jpgmitchell - le fou sur la colline - 1968.jpg

 

 

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09/10/2011

Chansons des Beatles (B) interprétées en français

versions,en,françaisbarclay - michelle - 1966 (instru).jpglucky blondo - j'ai un secret à te dire.jpgbourgeois de calais - michelle - 1966.jpgberthon - je te veux... - DECCA - 1964.jpgbain didonc - quatre cheveux - 1966.jpg

 

 

 

 

Brian Bastow : voir le nouveau topic...

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08/10/2011

Chansons des Beatles (A) interprétées en français (Pt 1)

 

the,beatles,en,françaisthe,beatles,en,françaisthe,beatles,en,françaisthe,beatles,en,français  the,beatles,en,françaisthe,beatles,en,françaisthe,beatles,en,français

Les Beatles sont certainement le groupe à avoir été le plus adapté que ce soit en français ou dans d'autres langues que cette dernière. Voici une liste d'adaptations de chansons des Beatles en français, interprétées par des Français et des francophones. La liste qui se trouve ci-dessous est classée par interprète (s), inclut aussi des chansons signées Lennon/McCartney dont les The Beatles eux-mêmes n'ont pas forcément enregistré les versions originales et des versions évidentes via leurs reprises. Cette liste ne concerne que les titres sortis entre 1962 et 2004.          

 

 

 Je tiens à préciser que je n'ai rien piqué à personne sauf à moi pour le compte d'un autre site web il y a 7 ans.

 

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20/06/2010

50 & 40 years earlier : Johnny & The Moondogs - Let It Be (20 June 2010)

johnny gentlebeatles-poster film let it beMay 20, 1960 : Johnny & The Moondogs including Lennon, McCartney, Harrison and Stutcliffe having failed an audition for Larry Parnes to Billy Fury's backing band, begin a 7-date tour of Scotland at Alloa Town Hall, as THE SILVER BEETLES (after a brief spell as THE BEATALS) backing Johnny Gentle, another singer from the Parnes talent stable (!). Tommy Moore has been added to the line-up on drums. For the tour, McCartney uses the pseudonym Paul Ramon, Stutcliffe calls himself Stuart da Staël and Harrison adopts the forname Carl.***May 20, 1970 : movie "Let It Be" opens simultaneously at the London Pavilion and Liverpool Gaumont without any of the group attending. It documents the making of the album and outlines the discontent amongst The Beatles during its recording. True stereo.

17:44 Écrit par hello again naturally: 2006-2016 dans années 60, années 70, Rock'n'roll, Sixties, THE BEATLES, THE BEATLES BELGIAN HOME PAGE, Web | Lien permanent | Commentaires (0) | Tags : the silver beetles - the beatals, johnny and the moondogs |  Facebook | | |

06/12/2009

The Beatles : what had happened on Dec. 6, 1969 ? (6/12/2009)

beatles - nouveau scanWow ! Forty years ago ! Something/Come Together hits UK #4.*** It is the first Beatles' disk not to make either UK #1 or #2 since Love Me Do in Australia in March 1962, and the first from an already issued album.***Something is also the first Beatles' single not penned by Lennon/McCartney, but by Harrison.***Frank Sinatra calls it at the time the greatest love song of the last 50 years.***For the first time a Beatles song is licensed for use on a non-Beatles album: ACROSS THE UNIVERSE features on World Wildlife Fund charity No One's Gonna Change The World.***The falsetto harmonies are performed by teenage Beatles' fans Lizzie Bravo and Gayleen Pease, selected from fans waiting for the group outside Abbey Road studios.*** BEATLES MONTHLY ceases publication after 77 issues as The Beatles rapidly begin to lose their collective identity and refuse to co-operate for promotion.

15:54 Écrit par hello again naturally: 2006-2016 dans années 60, Rock'n'roll, THE BEATLES, THE BEATLES BELGIAN HOME PAGE, Web | Lien permanent | Commentaires (0) | Tags : the beatles, december 6 1969 |  Facebook | | |

10/07/2006

Rock-a-beatin' boogie : tribute to Danny Cedrone (20/06/1920 - 17/06/1954). C'est la vie.

Parfois le destin est vraiment tragique...Ou comment se tuer "bêtement" à l'âge de 33 ans suite à une chute et en faisant un vol plané dans des escaliers [il s'était brisé la nuque et mourut instantanémént]. Danny Cedrone, lead guitar Gibson ES-300 (né Donato Cedrone le 20 juin 1920) commence à enregistrer avec les Saddlemen à Chester, banlieue de Philadelphie, PA, en juin/juillet 1951.*** English-speaking translation: sometimes the destiny is really tragic… Or how to be killed at the age of nearly 34 years while slipping and falling into the staircases [he broke his neck]. Danny Cedrone (born Donato Cedrone on June 20, 1920) started recording with The Saddlemen in Chester, suburb of Philadelphia, Pa. , in June/July 1951.(Sundown Boogie [a proto-rockabilly original] and later Rock The Joint [from Jimmy Preston and His Prestonians, GOTHAM JP-12, G-188-A, Philadelphia, 24th Sep. 1949] et, Rocking Chair On The Moon [co-signé avec HARRY BROOMHALL (fidèle garde du corps/bodyguard et supporter de Bill), Dance With A Dolly (With A Hole In Her Stockin') [from a 19th century minstrel song "Lubly Fan" (aka Buffalo Gals) by Cool White (alias John Hodges) and The Virginian Serenaders, 1844 [As I was walking down the street, down the street, down the street, a pretty gal I chance to meet under the silvery moon. Buffalo gals, won't you come out tonight? Come out tonight, come out tonight? Buffalo gals, won't you come out tonight, and dance by the light of the moon...] via Lubly Fan and/or Round Town Gals by Al Hopkins and His Buckle Busters (hillbilly), Okeh, 1926 and, via Terry Shand and His Orchestra's "Dance With A Dolly", January 1940) et, Real Rock Drive un peu plus loin dans cette même année 1951 (a little bit later in the same year, then practically "disappears" leaving only one single) puis "disparaît" quasiment ne laissant qu'un autre single. Danny will also play lead guitar on Crazy Man, Crazy in 1953.***On le retrouvera ce fameux jour du 12 avril 1954 à la session de RATC puis sur Shake, Rattle And Roll le 7 juin suivant. Il se tue 10 jours plus tard.***Guyden Records [to become a Jamie subsidiary, the latter founded back in 1958 by Harold Lipsius in Philadelphia, Pa.] was owned by Bob Cordell. B/W (backed with) St. Louie Blues from Wayne Christopher Handy's original St. Louis Blues, Swaggie JCS-33787, Chicago, 26th Feb., 1929 (instrumental). Rock A-Beatin'-Boogie charted (with Kay Carol on vocals) #42 in the Cash Box TOP 50 on 30th Oct.1954. W.C. Handy made also the original version of "Say Yeah" (RENOWN XY-102, 10/1957 [Renown Records and Publications, Inc., Durham, North Carolina]) as Wayne Handy / Jim Thornton And His Band. Who made the original version of RABB? That's the question...See ya next 17th July, 2006 for the response..[maybe I have one, :-)]. 'Course. Just a small idea, Steph? Dunno, just wait like the others. However, Bill Haley who wrote this song, recorded it a full four years later. Bill Haley used to say that this was the song which inspired Alan Freed.***, producer of American Bandstand, Tony Mammarella, in particular signed Butterfly (originally written by Kal Mann and Bernie Lowe) under the pseudonym of Anthony September, [US #7, 2 March 1957] (Charlie Gracie - nice to met you in Liège a few years ago) and certain songs of Connie Francis without having taken part under the pseudonym of Anthony September too. He was, in May 62, accused in the scandal “payolas” (Eng-sp. "bribes" at the same time as Alan Freed. Six other D.J.'S known are fallen in the same business. Alan Freed was never raised some and died on January 20, 1965 in In 1960, the United States Senate investigated payola, the practice of music-producing companies paying broadcasting companies to favor their product, at Palm Springs hospital aged 43 completely ruined. Dick Clark (Richard Augustus Wagstaff, music-producing companies paying broadcasting companies to favor their product. As a result, Clark's personal investments in music publishing and recording companies were considered a conflict of interest, and he sold his shares in those companies.) : when the payola crisis had hit rock at the time, he's been called "the single most influential person"in the popular music industry and made to divest himself of some business interests after the Congressional probe. Despite that, ABC kept on the Dick Clark Show, a syndicated newspaper column, working as a tour emcee and the ill-fated World Of Talent.***He was the first to use the terms of rock'n' roll and signed lyrics in particular with Chuck Berry (.***His troubles constituted in kinda revenge of the good adult white American society of the Fifties which hated rock'n'roll, the white and black mixture and from there, Alan Freed.***He was inducted into the rock'n'roll hall of fame in 1986 for his participation in the explosion and the expansion of r'n'r. It is a historical certainty...***[traduction française: Tony Mammarella, producteur de l'American Bandstand a signé notamment Butterfly (écrite à l'origine par Kal Mann et Bernie Lowe), (Charlie Gracie) et certaines chansons de Connie Francis sans y avoir participé sous le pseudonyme de Anthony SEPTEMBER. Il a été, en mai 62, inculpé dans le scandale des "payolas" (pots-de-vin) en même temps que Alan Freed. Six autres D.J.'s connus sont tombés dans la même affaire. Alan Freed ne s'en est jamais relevé et est mort complètement ruiné en janvier '65. Il avait été le premier à utiliser les termes de rock'n'roll et a signé des textes notamment avec Chuck Berry (pas du tout content parce que Freed n'avait strictement rien à voir avec cette chanson!). Ses ennuis constituaient en sorte une revanche de la bonne société blanche adulte américaine des années 50 qui détestait le rock, le mélange blanc et noir et de là, Alan Freed mais Berry n'en avait rien à fiche! Il a été introduit au rock'n'roll hall of fame en 1986 pour sa participation à l'explosion et l'expansion du r'n'r. C'est une certitude historique / to come up with "rock'n'roll" as a name for the new music.; Bill was some two years adrift in his timing but Freed certainly liked and plugged THE TRENIERS (COLUMBIA/Okeh 7023, March 1954 as the B-side of Trapped In A Web Of Love) then issued on an EPIC E.P. EG 7103 in 1955 [feat. Don Hill on Alto Sax / Orch. under dir. of Quincy Jones]. They, in return, dedicated "MOONDOG" 'S ROCK 'N'ROLL PARTY [White, of Welsh-Lithuanian descent, Freed chose the new name to avoid the racial stigmate thought inherent in existing names like "rhythm & blues" and "race music". Freed was the catalyst throughout his radio show] on Cleveland's WJW in June 1951. RABB written for them by Bill Haley [however, even if the latter wrote that the song had been especially written for his friend Danny Cedrone (issued in December 1952 (see other topic) and the same record in April 1954 - Cedrone hesitating to record it! [maybe was it his firm Guyden records to hesitate?] : The Treniers beat (???) Cedrone [the song was recorded in December 1953]. Nevertheless, his version was much better than the latter, anyway!) in his book "Sound And Glory" published by his eldest son in 1990 (Bill Haley was quite unable to distinguish the lie from the truth: did his memory fail?)] was another fine example of the genre that enslaved Freddie Bell(o) and a young Charlie Graci(e) , ex-Paul Whiteman's Orchestra.***http://www.the-jime.dk/Rockabilly_Guitar/Rock_Around_the_Clock_Solo.htm

20:26 Écrit par hello again naturally: 2006-2016 dans années 50, années 60, English cover, Fifties, Forties, Instrumental, Music, Pop Music, THE BEATLES, THE BEATLES BELGIAN HOME PAGE, Web | Lien permanent | Commentaires (0) |  Facebook | | |

01/01/2006

Les ex Beatles interprètent les Beatles: George Harrison - (1/01/2006)

George Harrison.***Live at ''The Concert For Bangla Desh'' at New York's Madison Square Garden, 1st/08/1971.***Le 1er août 1971, George Harrison invite Ravi Shankar, Bob Dylan, Eric Clapton, Ringo Starr et Billy Preston sur la scène du Madison Square Garden de New York pour un show exceptionnel au profit du Bangladesh.* '''featuring George Harrison (guitare rythmique Fender Jazzmaster), Eric "God Slow Hand" Clapton (guitare solo Fender Stratocaster, ex The Yardbirds, ex "John Mayall's Bluesbreakers", ex Cream, ex Blind Faith, en solo et ex Derek & The Dominoes; Ringo Starr et Jim Keltner, batteries), Leon Russell (ex Delaney & Bonnie and Friends [avec ou sans Eric Clapton], Billy Preston, orgues, ex The Beatles, Klaus Voorman, basse (ex fondateur de Paddy, Klaus & Gibson et ex Manfred Mann et, Pete Ham , Tom Evans, Mike Gibbins et, Joey Molland (ex The Profiles, ex The Masterminds, ex The Merseys et ex Gary Walker & Rain, (tous de Badfinger et toujours actifs)''' *''Something''*''While My Guitar Gently Weeps'' (Guesting Eric Clapton)*''Here Comes The Sun''***Ce concert est diffusé le 4/12/1971 sur CBS TV, EU. Le triple luxueux LP box set est #1 en Angleterre et #2 aux Etats-Unis en janvier 1972. ***'''feat. Ringo Starr and Eric Clapton''': live at The Prince's Trust Concert 1986 (a.k.a." Prince's Trust 10th Anniversary Birthday Party") at Wembley Stadium, 20/06/1986.* ''While My Guitar Gently Weeps'' * ''Here Comes The Sun''* ''With A Little Help From My Friends'' [CD pirate, 06/87] Note: "aka" ou "a.k.a." signifie "also known as"--->"aussi connu sous le nom". Exemple: Eric Clapton aka Eric Clapp, signifie que Eric Clapton s'appelle réellement Eric (Patrick) Clapp. Photo: (C) Apple Records, USA, 1971.***Ce 45 tours Barclay Belgique est sorti en juin 1969. Direction musicale : Jean Bouchéty. Production: Alain Milhaud. Sound engineers: John Mackswith & Peter Gallen.***Classé no 13 en Belgique francophone et no 19 en Belgique néerlandophone le mois de sa sortie.***Ce groupe pop belge était originaire d'Anvers (Belgique néerlandophone).*** l'Incredible George en question n'est autre que George Harrison himself!*** It's not a joke: someone can tell Bob Baelemans and/or Freddy Beeckmans of The Pebbles themselves. * George Harrison: un grand guitariste et un excellent auteur-compositeur-interprète qui ne méritait pas de mourir si vite.

17:46 Écrit par hello again naturally: 2006-2016 dans années 60, George Harrison, Parody / Parodie, Pop Music, THE BEATLES, THE BEATLES BELGIAN HOME PAGE, Web | Lien permanent | Commentaires (0) | Tags : bangladesh, george harrison, the beatles |  Facebook | | |